Isnin, Februari 04, 2013

Jelajah DUN : Solat Jumaat di Felda Taib Andak

1 Feb 2013 ( Jumaat ).
PAS Kulai, didalam program jelajah DUN sehingga pilihanraya, telah membawa calon menunaikan fardhu Jumaat di Felda Taib Andak. Ini merupakan UPU ke 4 selepas Bandar Putra, Felda Bukit Permai dan Felda Inas. Kali ini, disamping bertemu penduduk, edaran air mineral dan buah limau telah diakukan. Sambutannya amat menggalakkan. Sebanyak lima kotak air dan lima kotak limau telah habis diagihkan kepada para jamaah sesudah solat Jumaat.

Kemudian para petugas telah dijamu dengan makan tengahari oleh salah seorang jawatankuasa masjid Taib Andak dirumahnya. Kemesraan yang ditunjukkan langsung tidak menampakkan sebarang keresahan dengan kehadiran kami, walaupun rumahnya berkibar bendera UMNO dan Barisan Nasional. Satu perkembangan yang sangat positif. Mudah-mudahan Allah membuka pintu hatinya sekeluarga menerima Islam dan seterusnya memenangkannya.

Sesudah itu, rombongan kami telah melakukan ziarah kebeberapa rumah penduduk yang ditimpa musibah dan uzur. Sedikit bantuan telah dihulurkan bagi meringankan bebanan mereka. Satu ziarah susulan akan diadakan bagi bertemu dengan penduduk yang tidak sempat kami ziarah akibat kesuntukkan masa. Insya'allah. Inilah kerja-kerja kebajikan yang kami lakukan dalam menyampaikan maksud Negara Kebajikan bawaan PAS.

Semoga kerja-kerja ini diterima Allah swt sebagai amal kebajikan. TAKBIR.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan