Jumaat, Mei 22, 2009

UMNO Semakin Meniti Usia.



PAS Kawasan Kulaijaya terus mendapat sambutan daripada masyarakat di DUN Bukit Permai apabila seorang tokoh UMNO tersohor di Bahagian Kulai menyerahkan borang kepada pimpinan PAS Kawasan disuatu majlis ringkas pada malam 21 Mei 2009 di Felda Bukit Permai. Tokoh yang dimaksudkan ialah Raja Ahmad bin Raja Chea yang pernah menyandang jawatan selaku Timbalan Pengerusi Tetap UMNO Bahagian selama enam penggal. Beliau telah menyerahkan borang keahlian berserta wang RM100.00 sebagai ahli PAS seumur hidup.

Sewaktu tembual bersama pimpinan PAS, beliau melahirkan kekecewaannya dengan kepimpinan Umno masakini yang telah tersasar jauh daripada perjuangan asal. UMNO yang menjadi sandaran perjuangan meningkatkan martabat Melayu kini sudah tiada apa yang diharapkan lagi sehingga sanggup membiarkan bahasanya sendiri dibisukan. Ia bertambah parah apabila tiada lagi kepedulian mengenai agama dengan hanya memerhati ibu-bapa yang memilih Islam sebagai anutan tiada hak menentukan agama anak sendiri. Disamping banyak lagi pencabulan UMNO terhadap orang Melayu dan agamanya, beliau membuat keputusan meninggalkan parti yang didokongnya sekian lama dengan menyertai perjuangan Islam di bawah payung Parti Islam SeMalaysia (PAS). Turut sama bersama Pak Raja pada malam tersebut ialah beberapa orang anak muda dari generasi kedua Felda yang telah menyatakan sokongan mereka kepada PAS.

Sebagai sebuah parti siasah yang meletakkan Islam sebagai wadah perjuangan, PAS menerima kemasukkan mereka secara terbuka dan mengucapkan setinggi kesyukuran kehadrat Illahi. Penyertaan mereka kedalam PAS diharap akan mampu menyuntik semangat baru kepada ahli sedia ada disamping memberi kekuatan kepada penduduk Felda Bukit Permai untuk turut sama menyertai perjuangan Islam. Sudah sampai masanya warga Felda membuat anjakkan paradigma dengan turut sama menempatkan diri dalam arus perobahan yang sedang melanda. UMNO sudah semakin tidak relevan. UMNO terus dilanda dengan pelbagai sindrom yang menghancurkan. Bahtera UMNO kian karam. Belum pernah berlaku dalam sejarah politik dunia, parti pemerintah tidak mengambil bahagian dalam pilihanraya. UMNOlah satu-satunya yang berjaya mengukir sejarah. UMNO mula fobia dengan gendang perang yang mereka palu. Selepas Penanti, kini Manik Urai menanti.

PAS menyeru rakan-rakan dalam UMNO yang mempunyai jiwa Islam dan sayangkan Islam agar membersihkan minda yang sering dikecamukkan dengan sogokan-sogokan berserta ugutan pemimpin UMNO. Bulatkan tekad anda dan ucapkanlah Selamat Tinggal kepada UMNO. Sertailah kami dalam saf perjuangan Islam. Renungkan firman Allah swt dalam surah al-Isra' [17] : 81 yang bermaksud :
Katakanlah : Telah datang kebenaran (Islam) dan telah lenyap yang bathil (kekafiran). Sesungguhnya yang bathil itu pasti lenyap'.

Kalau Pak Raja yang menjangkau usia 71 tahun itu 'tega' meninggalkan UMNO, apa ditunggu lagi wahai anak muda. Ayuh kita talkinkan UMNO di DUN Bukit Permai dalam PRU ke13 akan datang. TAKBIR!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan