Rabu, Mei 06, 2009

Muktamar Tahunan DPPNJ kali ke 37

Sekali lagi PAS Kulai menjadi tumpuan dibawah banner pemudanya apabila terpilih menjadi tuan rumah muktamar tahunan kali ke 37 yang telah berlangsung di Palm Villa Resort Bandar Putra Kulai pada 2&3 Mei 2009 yang lalu. Tahniah diucapkan kepada pimpinan pemuda dan mereka yang terlibat kerana telah memberi persembahan yang terbaik dan terima kasih kepada pimpinan pemuda negeri kerana memberi kepercayaan kepada pimpinan di Kulai untuk menjadi tuan rumah. Kemeriahan dan keceriaan bulan purnama yang berkibar menghiasi sepanjang jalan menuju ketapak muktamar berjaya mewujudkan kesedaran dikalangan warga Kulai bahwa PAS Kulai tidak hanya kelihatan semasa pilhanraya.

YB Sdr Salahuddin Ayub dalam ucapan perasmiannya telah mengingatkan pimpinan pemuda dan tetamu yang hadir betapa pentingnya ilmu ditimba dan menjadikan budaya membaca sebagai sebahagian daripada kehidupan dalam proses mempertingkatkan ilmu pengetahuan. Pemimpin harus mempunyai keupayaan dalam membawa pemikiran-pemikiran baru yang bersesuaian dengan kehendak semasa. Label pembangkang yang menjadi pegangan rakyat terhadap PAS dan rakan-rakan PR, perlu dipadamkan dari kotak pemikiran mereka. PAS harus meletakkan 'goverment in waiting' sebagai paradigma yang perlu direalisasikan.Untuk itu setiap warga PAS perlu merobah mind-set sedia ada dan membuat pendekatan yang lebih versatile agar mudah didekati oleh segenap lapisan masyarakat.

Selain itu sikap rendah diri (inferiority) serta pemikiran skaptikal (skeptical thinking) perlu dinyahkan dan diganti dengan pendirian yang tegas dan berani. PAS mestilah sentiasa dilihat kehadapan dalam menangani isu-isu rakyat disamping terus berada diatas landasan agama. Barisan pemuda yang dilihat sebagai bakal pimpinan masa depan perlu mempunyai jiwa yang kental dan tidak mudah goyah seperti yang digariskan oleh Ketua DPPNJ Sdr. Khairul Faizi dalam ucapan pembukaannya. Melahirkan kader-kader baru dari kalangan anak muda yang terdedah dengan pelbagai gejala yang memeningkan, merupakan antara agenda utama pimpinan pemuda negeri dan seharusnya disokong oleh pimpinan disemua peringkat.

PAS Kulai mengambil pendirian menyokong serta sedia membantu pemuda untuk merealisasikan misi mereka.
Selamat Berjuang !
ALLAHU AKBAR!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan