Isnin, Mei 18, 2009

Program Kebajikan : Ziarah Keluarga Miskin

PAS Kulai atas inisiatif Dewan Pemuda dan Lajnah Kebajikan telah menziarahi beberapa keluarga yang kurang kemampuan di sekitar Bandar Kulai pada petang 15 Mei 2009. Turut serta dalam kunjungan tersebut ialah 3 orang wakil dari DAP termasuk calon mereka yang bertanding di kerusi Parlimen Kulai menentang Dato Seri Ong Ka Ting mantan Presiden MCA. Walaupun cuaca hujan lebat semasa kunjungan, bantuan dalam bentuk keperluan harian berserta wang ringgit tetap disampaikan. PAS Kawasan Kulaijaya telah melancarkan sumbangan tetap bulanan berupa satu kampit beras seberat 5kg untuk diagihkan kepada fakir miskin yang memerlukan bantuan. Bagi mereka yang hendak menyumbang dalam bentuk keperluan asas yang lain dan juga wang ringgit juga dialu-alukan. Semua warga PAS, orang perseorangan dan syarikat-syarikat koperat yang berminat untuk turut serta menyumbang boleh berhubung dengan Ketua Lajnah Kebajkan PAS Kawasan Sdr. Aziz Jaafar di talian 019-7143675 atau sekreteriat DPP Kulai 019-7584046. Kami akan memastikan setiap sumbangan anda akan disampaikan kepada mereka yang memerlukan. Antara keluarga yang diziarahi bagi program kali ini ialah :

1. Pn. Siti bte Saad.
Status : Kematian suami dan mempunyai 4 orang anak yang masih bersekolah. Kini berkerja kilang di Senai dengan pendapatan dibawah paras keperluan bulanan.
Alamat tempat tinggal : Taman Makmur, Kulai.
Status kediaman : Rumah sendiri.

2. Pn. Hairil Hana bte Abdul Rahman.
Status : Kematian suami dan mempunyai 4 orang anak yang masih bersekolah. 2 orang daripada anaknya kini menetap di Rumah Anak-anak Yatim (Rumah BERKAT) Bukit Cagar, Johor Bahru. Kini bertugas sebagai promoter barangan ubat gigi berjenama Colgate.
Alamat tempat tinggal : Jalan Cemara 13, Bandar Putra, Kulai.
Status kediaman : Rumah sendiri.

3. Pn. Hasmah bte Che Abd. Rahman.
Status : Kematian suami. Tinggal bersama beberapa orang anak dan cucu. Terdapat juga anak yang kematian suami menetap bersama. Berkerja sebagai pencuci di restoran.
Alamat tempat tinggal : Jalan Cemara, Bandar Putra, Kulai.
Status kediaman : Rumah sendiri.

4. En. Jani bin Dol.
Status : Pesara tentera. Pesakit kencing manis dan darah tinggi dengan tahap penglihatan yang amat kronik. Tinggal bersama isteri dengan bergantung pendapatan pada upah menjaga anak jiran.
Alamat tempat tinggal : Jalan Cengal, Bandar Putra, Kulai.
Status kediaman : Rumah sewa.

Sumbangan telah disampaikan oleh wakil muslimat berupa barangan dan wang ringgit.

Pimpinan DAP turut serta atas semangat Pakatan Rakyat.


Walaupun hujan tugasan tetap diteruskan.




Tahniah kepada Dewan Pemuda dan Lajnah Kebajikan atas usaha murni yang dijalankan. Semoga ianya tercatat sebagai amal baik disisi Allah swt. Kepada semua penderma semoga sumbangan anda akan dibalas dan diredhai Allah swt sertai diberkatiNya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan