Selasa, Januari 29, 2013

Konvoi Penerangan dan Kebajikan PAS Kawasan Kulai.

27 Januari 2013 (Ahad).
PAS Kawasan Kulai telah menganjurkan program tersebut bersama-sama AJK PAS Pusat Sdr. Mazlan Aliman yang juga merupakan Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Johor. Program kali ini melibatkan tiga lokaliti didalam UPU Kg. Rahmat disamping UPU Sedenak. Lokaliti yang dimaksudkan ialah :-
  1. Taman Manis
  2. Taman Wawasan
  3. Kampung Rahmat
  4. Pekan Sedenak
Program telah bermula pada jam 10.00pg dan berakhir jam 5.00ptg. Seramai 15 keluarga telah diziarahi yang terdiri daripada ibu tunggal, mereka yang uzur, menerima ujian kematian dan daif. Sumbangan yang dihulur berbentuk barangan makanan, pakaian dan sedikit saguhati berupa wang ringgit.

Kehadiran warga PAS telah diterima dengan baik walaupun dihadapan rumah mereka terpasang bendera UMNO dan BN. Mereka memberitahu bahwa bendera-bendera tersebut telah dipasang oleh orang yang tidak dikenali dan tanpa pengetahuan tuan rumah. "Biarpun bendera terpacak dihalaman rumah, tetapi undi tetap rahsia" kata salah seorang penduduk yang kami temui.

Demikianlah 'desparate'nya UMNO untuk menghadapi PRU yang akan datang ini. Perkara seumpama ini tidak pernah berlaku dalam PRU-PRU sebelumnya. Ini menunjukkan bahwa mereka sudah mula rasa goyah untuk berhadapan dengan Pakatan Rakyat yang semakin hari semakin diterima oleh masyarakat.

Program ini diakhiri dengan ceramah singkat di Pekan Sedenak. Jelas kelihatan momentum yang ditunjukkan oleh masyarakat Tionghua untuk berubah. Mereka sudah tidak sabar lagi untuk membuat perubahan. Hanya menunggu saat dan ketikanya sahaja. Rata-rata mereka yang kami temui melahirkan rasa ketidak puasan hati mereka terhadap kerajaan Barisan Nasional. "Ini kali la....sudah tentu...." kata mereka dengan penh semangat.

Program ini akan diteruskan disetiap hujung minggu dan cuti umum khusus dalam menuju 100 hari PRU 13. Nantikan kami dilokaliti anda........

                  TAKBIR..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan