Jumaat, November 23, 2012

Harapan Baru Anak Muda

Semalam sempena dengan cuti am Hari Keputeraan DYMM Sultan Johor, penulis dan beberapa pimpinan DPP Kulai serta pimpinan kawasan telah turun ke Felda Bukit Permai bagi mendapatkan perkembangan terkini kebangkitan anak muda Felda berkenaa. Satu lonjakkan sokongan yang membuatkan seteru politik PAS tidak tidur malam. Manakan tidak, pemuda yang selama ini sentiasa menggangu petugas PAS bahkan ada yang penah membakar bendera PAS, kini telah bersama dan membantu menaikkan syiar PAS disepanjang jalan masuk ke perkampungan Felda berkenaan ketika lawatan rasmi ADUN Bukit Permai.

Semasa sembang petang bersama anak muda Felda Bukit Permai ini, mereka telah menceritakan senario yang berlaku semasa lawatan YB. YB Kamaruzaman benar-benar tersentak dengan kebangkitan mereka kerana ianya diluar jangkaan dan anggapan pimpinan UMNO Kulai. Ketibaan beliau telah disambut dengan deretan bendera PAS dari jalan masuk sehingga ke dewan tempat majlis penyampaian cek durian runtuh diadakan. Suasana ini telah menimbulkan riuh-rendah dikalangan ahli-ahli UMNO tempatan. Masing-masing tersentak memikirkan bagaimana perkara ini boleh terjadi, sedangkan anak muda selama ini dilihat setia bersama UMNO/BN. Rupa-rupanya dalam senyap mereka mula merancang untuk berubah angin. 


Ekuran dari angin perubahan ini, penulis bersama-sama pimpinan pemuda dan kawasan telah turun bertemu dengan mereka bagi memberi suntikan agar momentum ini dapat dikekalkan hingga ke hari pilihanraya. Sehubungan dengan itu, satu majlis 'Ekspresi Anak Muda' Santai BBQ akan diadakan pada 2 Dis 2012 di Felda Bukit Permai bagi meraikan mereka. Sdr Mazlan Aliman akan turut hadir pada malam tersebut yang dijangka akan dihadiri sekitar 100 hingga 150 orang anak muda. Beberapa gimik sedangkan difikirkan yang bersesuaian dengan jiwa anak muda.  

Perkembangan muktahir ini menunjukkan PAS semakin diterima oleh masyarakat khususnya dari kalangan generasi baru peneroka. Felda yang dilihat selama ini sebagai fixed deposit kepada UMNO/BN, mula merudum sebagaimana merudumnya saham FGVH. Seandainya perkembangan ini mampu dikekalkan dan terus diperhebatkan, kita bakal menyaksikan perubahan akan berlaku di PRU ke 13 ini. INSYA'ALLAH.


1 ulasan:

  1. Tak abis abis nak selewengkan minda generasi muda dengan bagi makan free ... kalau betul mereka dah bawa angin perubahan ... cuba buat panggil mereka tanpa bagi makan free ... ada ke yang datang ... ?

    BalasPadam