Rabu, April 21, 2010

Muktamar Tahunan PAS Kulaijaya 2010.

Tahniah diucapkan kepada sekreteriat muktamar kerana berjaya mengendalikan muktamar tahun ini dengan jayanya. Buat pertama kalinya, muktamar PAS Kawasan Kulaijaya ditamatkan pada waktu 4.00ptg. Ini menunjukkan ahli PAS kawasan telah semakin matang dan berani untuk membahaskan pelbagai usul. Perbahasan daripada semua peringkat pimpinan berlansung dengan lancar dan menarik. Sekali lagi ia menunjukkan betapa prihatinnya ahli PAS terhadap masalah yang dihadapi oleh masyarakat Malaysia hari ini sekaligus sebagai petanda bahwa ahli PAS telah bersedia untuk berada didalam barisan kepimpinan negara.

Muktamar kali ini juga menyaksikan kehadiran beberapa orang wakil daripada DAP yang diketuai oleh YB En. Ong Kow Meng ketika majlis perasmian. Kesepakatan yang wujud sebelum ini dilihat sudah menjadi semakin akrab apabila YB En Ong akan menjemput wakil daripada PAS untuk turut serta dalam setiap sidang media yang diadakan dipejabatnya dalam urusan menyelesaikan permasalahan rakyat. Kebersamaan ini akan mampu membuktikan kepada rakyat bahwa Pakatan Rakyat semakin hari semakin mantap dan sekaligus menyangkal dakwaan UMNO/BN bahwa pakatan pembangkang semakin rapuh.

Program bersama rakyat yang akan dilaksanakan oleh PAS menerusi lajnah kebajikan dan pendidikan, juga akan membabitkan pimpinan DAP dan PKR didalam Parlimen Kulai. Sekreteriat Pakatan yang telah ditubuhkan akan dimantapkan lagi sebagai persiapan menjelang PRU ke13. Sdr Mazlan Aliman didalam uacapan perasmian beliau, telah menjelaskan betapa pakatan yang dibentuk sejak PRU yang lalu dilihat semakin kukuh dari sudut kerjasama dan kesepakatan dalam pelbagai aspek dan ianya jelas terbukti didalam gerakerja-gerakerja PRK yang dilalui. PRK Hulu Selangor menyaksikan sekali lagi kesepakatan yang wujud berjalan dengan begitu mesra dan mantap, bertemu setiap pengundi tanpa menghiraukan propaganda yang dicanang oleh UMNO/BN melalui media kawalan mereka.

Strategi PAS kawasan untuk menerobos pemikiran Melayu di Skim Rancangan Tanah FELDA dan perkampungan tradisional akan turut disertai oleh DAP bagi mendekati pengundi Melayu yang secara tradisinya merupakan pengundi tegar UMNO/BN. Elemen kebajikan dan pendidikan ini diharap dapat menyantuni hati budi kelompok Melayu di dalam DUN Bukit Permai khususnya dan Parlimen Kulai amnya. Beberapa strategi telahpun dirancang bagi melaksanakan program ini yang akan bermula pada awal bulan Mei yang akan datang.

Muktamar kali ini diharap akan menjadi pemangkin kepada keutuhan PAS dan rakan-rakan yang lain bagi merealisasikan hasrat dan cita-cita mentadbir Johor dan Malaysia dalam pilihanraya yang akan datang.

ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN.

TAKBIR!!!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan