Isnin, Januari 18, 2010

UMNO oh UMNO!


  1. UMNO membiarkan kumpulan anti hadis berada didalam kelompok mereka. Sedangkan Majlis Fatwa Kebangsaan memutuskan bahwa kumpulan anti hadis adalah sesat dan murtad. Apakah ukuran sesat apabila tidak bersama dengan UMNO tetapi apabila bersama dengan UMNO hukum bertukar menjadi tidak sesat.
  2. Selepas merdeka orang Islam di Malaysia berada dalam lingkungan 82% tetapi setelah 52 tahun merdeka orang Islam hanya tinggal 50% lebih sahaja.
  3. Mengikut rekod, selama 446 tahun orang Melayu hidup dizaman penjajah, hanya tidak sampai 150 orang Islam yang murtad tetapi setelah 50 tahun negara mencapai kemerdekaan di bawah tunggak UMNO seramai 250,000 orang telah murtad (kenyataan Mufti Perak Dato' Harusani Zakaria).
  4. UMNO tidak memberi kerjasama pada program untuk mencegah maksiat dan gejala keruntuhan akhlak remaja. Perkara ini dapat dilihat didalam kes penangkapan JAWI keatas 100 orang belia di Kelab 'The Zouk' yang sedang melakukan perbuatan durjana dan mabuk. Walaupun ada pandangan yang menyokong tindakan JAWI dikalangan individu yang menjadi pemimpin Pemuda UMNO seperti Ustaz Shamsul Najmi Shamsudin dari Biro Agama Pemuda UMNO. Malangnya tindakan yang beliau lakukan telah dinafikan oleh Dato Hisahmuddin Hussien dan Khairi Jamaludin yang menganggap bahwa itu merupakan pandangan peribadi Ust. Shamsul. (Sunday Mail 27 Feb. 2005)
  5. Kita tiak pernah mendengar pemimpin UMNO menyuarakan dalam persidangan mereka supaya orang Islam tidak dibenarkan menjadi ahli lembaga syarikat arak. Kita tidak pernah mendengar UMNO mencadangkan supaya orang Islam tidak dibenarkan bekerja di tempat menjual arak. Kita tidak pernah mendengar UMNO berhajat untuk mengawal arak di dalam penerbangan MAS sedangkan ia adalah milik kerajaan.
FIKIR-FIKIRKANLAH!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan