Selasa, Januari 12, 2010

PAS Sebagai Wadah Perjuangan Generasi Kedua Felda.

Tanggal 24 Muharram 1431H bersamaan 10 Januari 2010 menyaksikan UMNO di Felda Bukit Batu bakal dikejutkan oleh generasi kedua mereka. Seramai 30 orang anak muda yang terdiri daripada generasi kedua peneroka telah meninggalkan UMNO dan menyertai PAS dalam satu majlis ringkas dirumah Tuan Haji Rafiee yang menjadi pengasas PAS di felda berkenaan.

Disamping penyerahan borang keahlian, taklimat ringkas mengenai dasar perjuangan PAS dan perbezaan antara marlamat perjuangannya dengan UMNO telah diadakan bagi mengelakkan sebarang kekeliruan. Dengan ucapan 'Selamat Kembali Ke Perjuangan Sebenar' (perjuangan Islam), ahli-ahli baru ini telah didedahkan dengan asas perjuangan PAS yang berpaksikan Al-Quran, Sunnah, Ijma' dan Qias disamping menjadikan tarbiah sebagai tunjang kepada pembentukkan ummah.

Selain pimpinan PAS Kawasan, pimpinan Dewan Pemuda juga turut serta bagi meraikan pertemuan ringkas ini. Didalam dialog yang diadakan, ternyata mereka yang hadir telah bosan dengan janji-janji yang sering ditabur oleh pimpinan UMNO yang bersifat sementara kerana ingin meraih undi ketika pilihanraya. Mereka juga melihat tiada apa yang hendak diharapkan daripada UMNO dalam mempertahan dan membela kesucian Islam yang kini dilihat semakin tercabar.

PAS Kawasan berjanji akan menyusun program penerangan bagi menarik lebih ramai lagi golongan muda untuk menyertai perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS. Dengan suntikkan semangat baru yang dipamirkan, jentera PAS akan disusun semula dengan menubuhkan jawatan kuasa penaja bagi menubuhkan cawangan untuk menyelaraskan segala aktiviti parti selepas ini.

Salam Ukhuwah Daripada Pimpinan PAS Kawasan, Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat Kulaijaya buat seluruh warga Felda Bukit Batu. Ayuh kita bersama menyahut seruan kearah 'Malaysia Baru Yang Lebih Wibawa'.

BERPADU-BERUBAH-BERKAT.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan