Selasa, September 14, 2010

Kunjungan Ketua DMPP ke Kulai.

Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat Ustazah Nuridah Mohd Salleh bersama Setiauasha Dewan Muslimat PAS Pusat Pn. Kartini dan Dr Rosni Adam selaku Pengerusi Nisa Pusat telah berkunjung ke kawasan Kulai pada 4 Syawal 1431H bersamaan 13 September 2010. Program Mubarraq Syawal ini telah turut disertai oleh Sdr. Mazlan Aliman dan isteri berserta beberapa orang pimpinan PAS Kawasan Kulai dan Tenggara.

Rombongan ini telah dibawa menziarahi 10 keluarga ibu tunggal warga emas di Felda Taib Andak seawal jam 9.30 pagi. Disamping sapaan dan bertanya khabar, rombongan Ustazah Nuridah telah menyampaikan sedikit sumbangan hari raya sebagai tanda keperihatinan Dewan Muslimat terhadap kehidupan yang mereka lalui. Terdapat seorang ibu tunggal yang menjaga seorang anak yang kurang upaya, benar-benar tersentuh dengan kunjungan kami kerana selama ini tiada mana-mana pihak yang datang menjenguk beliau untuk bertanya khabar jauh sekali membantu. Kehadiran PAS Kawasan Kulai dan Dewan Muslimat PAS Pusat telah menimbulkan suasana syahdu dengan linangan airmata sebagai tanda terima kasih.

Setelah selesai berziarah di Felda Taib Andak, rombongan ini telah berkunjug ke Hospital Kulai bagi menziarahi para pesakit yang ada disana. Disamping bertanya khabar dan mendoakan kesejahteraan mereka, sumbangan berbentuk kuih raya juga telah disampaikan kepada setiap pesakit tanpa mengira agama dan bangsa. Pihak hospital telah memberi kerjasama yang baik kepada rombongan kami disamping mengucapkan terima kasih diatas sumbangan yang diberi.

Semoga dengan ziarah singkat ini telah membuka minda dan mata masyarakat bahwa PAS sangat perihatin diatas nasib yang menimpa rakyat dan sentiasa bersedia untuk menghulurkan bantuan sekadar termampu.


Ustazah Nuridah dan Mazlan menyapa pesakit.


Memberi kata-kata dorongan dan semangat serta bersabar dalam menghadapi ujian Tuhan.


Ketua dan setiausaha DMPP ditemuramah oleh wartawan Sinar setelah selesai kunjungan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan