Khamis, September 02, 2010

Konvoi Ziarah Ramadhan PAS Kawasan Kulai.

Misi membantu golongan yang kurang bernasib baik diteruskan. Kali ini melibatkan 36 keluarga miskin di dalam DUN Bukit Permai. Program telah berlansung selama dua hari iaitu pada 29 dan 31 Ogos 2010. Ziarah kali ini telah turut disertai oleh khairiah surau Taman Damai Senai yang turut menyumbang dalam bentuk barangan makanan dan wang.

Bersempena dengan ketibaan syawal, golongan ini telah diraikan dengan sumbangan berupa dua buah hamper yang berisi barang makanan, kuih raya, pakaian, beras sebanyak 15kg, ayam daging 2kg dan duit raya berjumlah RM200.00 bagi setiap keluarga. Semoga sumbangan ini dapat meringankan sedikit beban yang ditanggung disamping dapat menyambut syawal dalam keadaan yang selesa.

Rombongan kali ini disertai hampir 40 orang muslimin dan muslimat berserta keluarga dan anak-anak. Walaupun cuaca agak panas dan keletihan akibat berpuasa, ia tidak sedikit pun melunturkan semangat ahli PAS untuk turun berbakti membantu golongan yang memerlukan. Semua keluarga yang tersenarai telah diziarahi dan kehadiran kami ada yang disambut dengan linangan airmata kesyukuran.

Pimpinan PAS kawasan mengucapkan ribuan terima kasih kepada individu dan juga syarikat-syarikat koperat yang telah menghulurkan bantuan. Sumbangan tuan-tuan dan puan-puan sangat kami hargai dan kami doakan semoga dikurniakan Allah ganjaran yang setimpal.


Taklimat dan doa sebelum program bermula bagi mendapatkan keberkatan daripada Illahi.


Ahli PAS yang menyertai konvoi ziarah ramadhan kali ini.


Antara barangan yang disumbangkan.

Sumbangan kepada ibu tunggal telah disampaikan sendiri oleh Ketua DMP Kaw. Kulai.


Sumbangan telah turut disampaikan oleh khariah surau Tmn Damai Senai.


Rombongan kami turut mendoakan kesejahteraan keluarga yang diziarahi.

Rombongan muslimat turut bergambar dengan seorang ibu yang ditinggalkan oleh anaknya sendiri.


Konvoi kali ini turut disertai oleh Sdr Mazlan dan isteri.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan