Rabu, Mei 05, 2010

Ziarah Keluarga Miskin di Felda Bukit Permai & Kampung Murni Jaya.

02.05.2010/Ahad, Sekitar jam 3.30 petang, Rombongan PAS Kawasan Kulai bersama AJK PAS Pusat, Sdr. Mazlan Bin Aliman telah melakukan agenda turun padang ke Felda Bukit Permai dan Kampung Murni Jaya.

Rombongan kami ini turut disertai Dewan Pemuda, Dewan Muslimat dan Jabatan Amal Kawasan Kulai. Pada ziarah ini, Sdr. Mazlan ada bertanyakan situasi kehidupan semasa keluarga miskin yang tersebut disamping mendoakan kesejahteraan keluarga miskin tersebut. Pada ziarah ini juga banyak memberi peluang kepada kami melihat sendiri kesempitan yang dihadapi oleh penduduk dan kami mengambil peluang ini bagi menghulurkan sedikit sumbangan daripada PAS Kawasan.

Kami terharu tatkala ada penerima yang mengalirkan airmata ketika menerima sumbangan kami yang tidak seberapa ini dan bersyukur kepada Allah akan sumbangan yang diterima ini. Ziarah kami berterusan hinggalah ke keluarga yang ke 10 yang sempat kami jengah pada kali ini berbanding 15 keluarga seperti yang dijadualkan, dalam keadaan masa yang tidak mengizinkan, kami beredar daripada Kampung Murni Jaya sekitar jam 7.00 petang.

Insya Allah, kami akan kembali lagi kesini bagi menyempurnakan tanggungjawab kami kepada masyarakat.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan