Ahad, Mei 09, 2010

Lawatan ke Madrasah Al-Masriyyah, Simpang Renggam.

08.05.2010/Sabtu, Rombongan daripada PAS Kawasan Kulai yang diketuai oleh Ketua Pemuda iaitu Tuan Haji Afandi Bin Abdul Samad telah melakukan Lawatan Rasmi Ke Madrasah Al-Masriyyah, Simpang Renggam. Rombongan kami tiba di Al-Masriyyah sekitar jam 4.30 petang dan telah disambut oleh Mudirnya iaitu Al-Fadhil Ustaz Abdullah Bin Hussin yang juga merupakan AJK Dewan Ulama' PAS Pusat.

Lawatan ini merupakan kali pertama seumpamanya dilakukan oleh PAS Kawasan Kulai. Pada pertemuan ini, kami telah diberi taklimat tentang perkembangan terkini Madrasah, pencapaian dll. Pelbagai pengalaman dan rintangan telah ditempuhi dalam mengekalkan pendidikan di Al-Masriyyah sehingga ke hari ini. Beginilah jalan yang telah ditempuhi oleh para pejuang Islam daripada dahulu dan diwarisi oleh pejuang Islam pada hari ini khususnya Pentadbir Al-Masriyyah.

Pada lawatan ini juga, kami menyerahkan sumbangan sebanyak RM3670.00 dan sedikit barangan harian yang disumbangkan oleh ahli-ahli dipelbagai peringkat kepimpinan PAS Kawasan, penyokong-penyokong dan individu-individu yang prihatin mengenai pendidikan Islam. Sesungguhnya sumbangan kami ini amatlah sedikit berbanding dengan pengorbanan yang telah dicurahkan oleh seluruh Warga Al-Masriyyah selama ini.

Semoga pergorbanan mereka sekalian mendapat penilaian yang disisi Allah SWT jua. Insya Allah, kami akan mengadakan lagi lawatan seumpamanya pada masa mendatang. Semoga Allah SWT memberkati usaha mereka dan kami sekalian bagi memastikan pendidikan Islam terus subur dibumi Johor ini, Insya Allah.

Catatan oleh Ahmad Thobroni Bin Abu Bakar,
Setiausaha DPPK Kulai.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan