Khamis, Januari 12, 2012

Petanda PAS semakin diterima rakyat di N50 DUN Bukit Permai.

PAS Kulai dengan kerjasama PKR dan DAP telah mengadakan program bersama masyarakat India di perkarangan PUSTAKA (Pusat Tarbiah dan Khidmat Awam) PAS Kawasan. Program ini telah mendapat sambutan diluar jangkaan dengan kehadiran hampir 250 tetamu dari kalangan orang-orang India. Selama ini PAS menghadapi kesukaran untuk mendekati golongan ini akibat pelbagai kekangan dan sikap prejudis mereka terhadap Islam.

Tanggal 12 Januari 2012 telah menyaksikan segala sangkaan negatif selama ini ternyata meleset sama sekali. Masyarakat India telah mula berani menyatakan sokongan mereka kepada Pakatan Rakyat terutamanya PAS yang bakal mewakili mereka dalam DUN Bukit Permai. Kehadiran mereka dalam kumpulan besar seperti ini tidak pernah termimpi oleh kami daripada PAS . Ia juga bakal menghantui UMNO yang selama ini bertapak secara konsisten di DUN ini. Ini merupakan petanda baik buat Pakatan Rakyat dan petanda buruk buat UMNO/BN. Mereka terutamnya dari kalangan MIC sudah tidak boleh mendabik dada menjadi juara rakyat. Rakyat kini sudah sedar siapa sebenarnya yang memperjuangkan hak dan membela nasib mereka. Kebergantungan kepada Barisan Nasional kini mula terlerai sedikit demi sedikit. Penulis yang diberi kesempatan untuk berucap, telah didatangi mereka selepas majlis sambil membisikkan kata-kata sokongan dalam erti memberi undi kepada PAS pada pilihanraya kali ini. Kalau dulu mereka hanya menganggukkan kepala, kini mereka sudah mula menjanjikan jumlah undi dari keluarga mereka.

Semoga momentum yang dipersembahkan ini mampu dimanifestasikan ke dalam peti-peti undi. Walau apa pun, usaha perlu terus dilakukan. Sokongan yang diterima tidak semestinya menjadikan kita merasa selesa. Musuh akan pasti mencari ruang untuk menghancurkan pakatan yang dibina. Oleh itu sebarang pertikaian perlulah dielakkan.

Mudah-mudahan segala usaha murni ini mendapat perkenan daripada Allah swt dan dikurniakanNya dengan kemenangan. Insya'allah.

ALLAHU AKBAR !


Tiada ulasan:

Catat Ulasan