Khamis, Januari 05, 2012

MCA : Alat UMNO Menyerang Islam.

Malam tadi penulis menghadiri mesyuarat sekretariat Pakatan Rakyat bagi Palimen Kulai untuk membincangkan beberapa perkara yang ingin dilaksanakan secara bersama. Setiap parti diwakili oleh 5 orang yang memegang jawatan tertinggi parti bagi setiap kawasan ataupun cabang. Tujuannya agar mereka yang menganggotai sekretariat ini dapat membuat keputusan segera apabila di perlukan. Selain itu kehadiran ketua-ketua parti akan dapat menjelaskan dasar-dasar yang telah dipersetjui bersama diperingkat negeri dan pusat agar tidak ada percanggahan didalam menyatakan sebarang kenyataan. Inilah antara agenda utama pertemuan seumpama ini diatur sebagai persiapan menghadapai PRU13 dan sebagai usaha menjelaskan isu-isu yang dibangkitkan oleh musuh politik PR daripada Barisan Nasional.

Selesai mesyuarat kami telah berkunjung kerumah seorang keluarga Tionghua yang kematian suami berhampiran dengan pejabat PAS Kawasan Kulai. Kehadiran kami telah disambut dengan perasaan berbesar hati oleh balu mendiang dan anak-anaknya. Suatu yang diluar jangkaan sama sekali terutama melihat rakan-rakan dari Parti Islam Semalaysia. Rombongan kami terdiri daripada masyarakat berbilang kaum di Malaysia dimana terdapat orang Cina, India dan Melayu.

Walaupun kehadiran kami sudah agak lewat (sekitar jam 11.00mlm), namun balu mendiang tetap meluangkan masa melayan kami. Dalam perbualan ringkas itu, beliau melahirkan rasa gembiranya melihat kami khususnya daripada PAS yang sudi berkunjung kerumahnya walaupun ia berbangsa Cina dan berlainan agama. Kesempatan ini telah diambil untuk menerangkan kepada beliau tentang sikap Islam yang sebenar yang selama ini disorokkan oleh UMNO/BN. Manisnya pertemuan itu ialah, beliau sudi duduk dan mendengar setiap penjelasan yang disampaikan. Sekali sekala beliau mencelah dengan beberapa soalan yang selama ini menakutkan orang Cina dengan Islam. Begitulah hebatnya UMNO dengan propaganda mereka mengenai Islam terhaap masyarakat bukan Islam. Kini persoalan yang bemain dibenak mereka telah mula terungkai dengan pertemuan-pertemuan ringkas seperti ini. Walaupun singkat tetapi ia amat bermakna dalam usaha kita menjalankan tugas dakwah kepada umat yang didalam kategori 'Ummah ad Dakwah'.

Sebelum berundur, balu ini sempat berpesan kepada kami khususnya dari PAS, agar tidak memainkan sentimen agama kerana ia merupakan senjata utama BN menyerang minda masyarakat Cina Non Muslim. UMNO akan menggunakan MCA sebagai frontline mereka untuk menyerang PR terutama DAP bagi memecahkan undi orang Cina kepada PR. Sebagai contoh isu hukum hudud yang dimainkan oleh MCA, ia sedikit sebanyak berjaya merosakkan minda bukan Islam yang telah mula jinak untuk menyokong PAS. Perkara ini tetap akan menghantui mereka walaupun DAP berusaha keras memberi penjelasan mengenai isu ini. Beliau menyokong penuh kepada Gagasan Negara Berkebajikan yang hendak dibawa oleh PAS dalam PRU13 akan datang kerana ia mampu memberi impak yang besar kepada masyarakat berbilang kaum dan agama di Malaysia. Pesanan terakhir beliau kepada penulis : teruskan usaha mendekati pengundi walaupun kerja membawa agenda perubahan ini bukannya mudah.

Terima kasih kepada Mdm Wong. Penulis dan rakan-rakan amat menghargai suntikan semangat berserta nasihat dan pandangan yang diberikan. Insya'allah kami akan terus menampilkan kesyumulan Islam ketengah masyarakat sehingga mereka dapat melihat keindahan dan kemakmuran dibawah pemerintahan Islam yang sebenar.

Kepada keluarga Mdm Wong, PAS Kulai dan warga kerjanya merakamkan ucapan takziah diatas pemergian suami dan ayah tersayang.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan