Selasa, Mac 30, 2010

Muktamar Dewan Pemuda PAS Kawasan Kulai kali ke 20.

Alhamdulillah, Muktamar DPPK Kulai kali ke 20 telah di adakan pada tanggal 28.03.2010 yang lepas. Muktamar pada kali telah memecah tradisi yang lazimnya hanya di adakan di PUSTAKA atau Markas PAS Kawasan sahaja, tetapi dengan berkat kerjasama dan sumbangan daripada ahli sekalian, DPPK Kulai telah mengorak langkah ke depan dengan mengadakan Muktamar ini di Palm Villa, Bandar Putra, Kulaijaya.

Sesungguhnya ia adalah cabaran kepada Pemuda yang mendatang bagi mengekalkan situasi ini bagi menarik minat pemuda-pemuda di Kawasan Kulai ini, Insya Allah. Kami berharap ianya akan menjadi penanda aras bagi kepimpinan Pemuda kini dan yang akan datang.

Muktamar kali menyaksikan julung kalinya Ketua DPPK Kulai, Hj Afandi Bin Abdul Samad menyampaikan ucapan tema yang akan menjadi dasar perjuangan pemuda pada tahun ini. Ucapan yang cukup bernas dan matang ini di harapkan dapat memotivasikan pemuda dan menjadi garis panduan perjuangan Pemuda pada tahun ini.

Ucapan YDP PAS Kawasan Kulai, Ustaz Muhammad Hisham Bin Muhammad Zin selepas itu terus menyuntik semangat dan menyedarkan Pemuda tentang perlunya penyesuaian dan cara terkini mendekati Pemuda pada dewasa ini.

Upacara perasmian ini disempurnakan oleh Sdr. Suhaizan Bin Kaiat yang merupakan Ketua Penerangan DPPP merangkap Timbalan Ketua DPPN Johor. Ucapan beliau banyak memfokuskan kepada perkhidmatan pemuda kepada masyarakat setempat. Mengambil beberapa contoh di mana jika perkhidmatan yang di berikan itu berkesan, masyarakat setempat pasti tidak akan melupakankannya dan pasti akan memberikan sokongan yang berterusan kepada perjuangan kita, Insya Allah.


Perasmian ini selesai pada jam 12.10 tengah hari dan bersambung dengan Muktamar Penuh Dewan Pemuda PAS Kawasan Kulai sekitar setengah jam selepas itu. Muktamar pada kali menampilkan perbahasan yang lebih baik berbanding tahun-tahun terdahulu dan yang pastinya memberi idea-idea yang baru bagi melicinkan perjalanan DPPK Kulai selepas ini, Insya Allah.

Muktamar di tangguhkan dengan para muktamirin sekalian merapatkan saf, bahu membahu dengan membaca Doa Wehdah beramai-ramai secara lantang sekitar jam 3.30 petang.
Alhamdulillah, Muktamar telah selesai tetapi perjuangan baru sahaja bermula ...

Allahuakbar .... Allahuakbar .... Allahuakbar

Pemuda Melangkah Gagah

Setiausaha DPPK Kulai

Ahmad Thobroni Bin Abu Bakar.

*** sedikit pandangan daripada muktamar ***






Tiada ulasan:

Catat Ulasan