Isnin, Jun 20, 2011

Bukti : Dekatnya PAS dengan rakyat .

Kunjungan bersama Sdr Mazlan Aliman selaku AJK PAS Pusat dan sebagai Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Johor yang baru dilantik ke Kampung Melayu Sedenak pada 19 Jun 11 yang lalu, mendapat maklum balas yang baik daripada keluarga yang dikunjungi sebelum ini. Dua orang individu (seorang pemuda cacat dan seorang ibu yang cacat penglihatan dan pendengaran) telah menerima hikmah besar daripada kunjungan PAS hampir setahun yang lalu. Semasa kunjungan sebelum menjelang Ramadhan tahun lalu, kedua-dua insan ini tidak mempunyai sebarang pengenalan diri sehingga membuatkan mereka tidak mendapat sebarang bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat. Berita mereka telah disiarkan didalam akhbar Sinar Harian dan juga beberapa akhbar yang lain khususnya mengenai ibu tunggal yang ditinggalkan oleh anaknya.

PAS Kawasan Kulai telah mengambil tindakan dengan membawa mereka berdua ke Jabatan Pendaftaran Negeri untuk melalui proses mendapatkan Kad Pengenalan. Semasa kunjungan pada hari Ahad lalu, ketibaan kami telah disambut dengan penuh rasa kesyukuran sambil menunjukkan kad pengenalan diri yang telah diperolehi oleh kedua insan istimewa ini. Bukan sekadar itu sahaja, mereka melahirkan perasaan terima kasih yang tidak terhingga kerana dengan Kad Pengenalan tersebut, kini kedua-duanya telah menerima bantuan tetap bulanan daripada JKM.

Gambar ketika ziarah Ramadhan PAS Kulai tahun lalu yang kini membawa seribu erti.

Ibu Safiah bte Omar menunjukkan K/P yang diperolehi.

Dengan K/P telah melayakkan insan ini menerima bantuan bulanan daripada JKM.

Mazlan dan Sdr Salleh bergambar dengan dua insan istimewa ini sambil menunjukkan K/P masing-masing.

Kunjungan ini juga menemukan kami dengan sebuah keluarga miskin yang kini telah menerima bantuan rumah di bawah program PPRT. Keluarga itu kini mendiami sebuah rumah yang agak selesa walaupun tidak sebesar mana. "Kunjungan tuan-tuan kerumah saya pada tahun lepas telah membuka mata pihak yang berwajib sehingga mentakdirkan saya sekeluarga menikmati apa yang ada sekarang. Terima kasih banyak-banyak..." kata ibu yang kami ziarahi.

Dahulu dan sekarang.

Inilah program mendekati rakyat yang berterusan yang dilaksanakan oleh PAS Kulai tanpa mengira sempadan kaum dan agama serta ideologi politik. Bagi kami, golongan yang susah perlu dibantu kerana ia telah menjadi dasar Islam yang telah dilaksanakan oleh Nabi s.a.w. dan para sahabat ridwanallahi ajmain.


Ibu ini tidak dapat menahan sebak apabila menerima sumbangan berbentuk wang dan barangan keperluan harian daripada Mazlan disamping seorang warga emas yang telah hilang daya penglihatan.

Kepada para dermawan yang ingin menghulurkan bantuan bagi menjayakan misi mendekati golongan yang memerlukan, boleh berbuat demikian menerusi akaun kami di MBB 551100701033. Sumbangan tuan-puan amat kami hargai.

Semoga kerja buat kami ini mendapat kerahmatan daripada Allah swt.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan