Khamis, Disember 27, 2012

Meneruskan Program Kebajikan.

Memahami keperitan rakyat marhain yang berpendapatan sederhana khususnya bagi menghadapi musim persekolahan 2013, PAS Kulai telah mengadakan program 'Kembali ke Sekolah' dengan memberi bantuan beg dan peralatan sekolah kepada 100 orang pelajar miskin. Program ini telah berlangsug dua kali di dua lokasi yang berbeza. Pertama pada 20 Dis 2012 di Felda Bukit Permai dan kemudiannya pada 25 Dis 2012 di Bandar Putra, Kulai. Program kedua telah melibatkan pelajar berbangsa Cina dan India selain Melayu. Ini merupakan program ketiga yang telah dilakukan oleh PAS Kulai dan kali ini dalam skala yang lebih besar.

Walaupun bantuan yang diberi tidak sebesar mana, namun ia dapat sedikit sebanyak meringankan bebanan yang ditanggung oleh ibubapa terutama dari kalangan ibu tunggal dalam menghadapi sessi persekolahan. Dengan kenaikkan harga barang yang tinggi disamping bayaran-bayaran yang dikenakan oleh pihak sekolah, setiap ibubapa pasti akan merasa terhimpit dengan bebanan yang terpaksa ditanggung. Menyedari hakikat inilah PAS menjalankan agenda kebajikan bagi turun membantu disamping menampilkan kesyumulan Islam ketengah masyarakat. Ternyata dengan kehadiran para ibubapa pada dua majlis yang diadakan, menunjukkan mereka kini sudah dapat menerima kehadiran PAS.

Penulis telah didatangi oleh seorang ibu tunggal yang kurang upaya dari kalangan masyarakat India, melahirkan rasa berterimakasihnya kepada PAS dan tidak menyangka bahwa Islam tidak meletakkan batasan agama dalam menghulurkan bantuan. Beliau merasa kesal dengan sikap prejudisnya terhadap PAS dan Islam selama ini kerana terpengaruh dengan hasutan media arus perdana yang sentiasa memberi gambaran buruk terhadap PAS dan Pakatan Rakyat. Ternyata, apabila mendapat penerangan yang benar dari pimpinan Pakatan Rakyat, apa yang disebarkan melalui media perdana adalah satu propaganda dan tipu daya sang penguasa.

Semoga kerjabuat ini mendapat ganjaran yang setimpal dari Allah swt dan semoga Allah membuka pintu hati para pengundi di negara ini amnya dan DUN Bukit Permai khasnya untuk melakukan perubahan dalam PRU ke 13 yang akan datang. INSYA'ALLAH.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan