Rabu, Ogos 22, 2012

Allahu Akbar....Allahu Akbar....Allahu Akbar....Walillahilham...

Alhamdulillah...Ramadhan telah pun berlalu. Semoga Allah swt menerima segala amal kita di bulan yang penuh dengan keberkatan ini. Kini Syawal pula menjelma, membawa manusia kembali kepada fitrah kejadian. Antara amal kebajikan yang mulia disisi Allah ialah mengembirakan mereka yang miskin dan serba kekurangan kerana Islam itu menyenangkan mereka yang susah dan mengembirakan mereka yang sedih.

Antara kejayaan besar warga PAS Kulai yang telah ditakdirkan Allah ialah menyiapkan sebuah rumah usang milik seorang warga emas di Felda Taib Andak, Kulai. Berkat usaha gigih yang tidak pernah mengenal erti jemu, pembinaannya yang dilancar sejak Aidil Fitri tahun lalu telah berjaya disiapkan menjelang Aidil Fitri tahun ini. Tahun 1433H, keluarga ini berhari raya dirumah baru mereka hasil sumbangan orang ramai dan warga PAS Kulai.

Alhamdulillah...raut-raut wajah gembira pasti terpancar dari keluarga ini walaupun ketika artikel ini ditulis, penulis belum berkesempatan untuk menziarahi mereka. Semoga Mak Teh dan anak-anak dapat menyambut Syawal dengan lebih bererti. Kami doakan agar keluarga ini diberi petunjuk dan hidayah Allah swt serta bersyukur diatas segala nikmat yang telah dikurniakan dan digolongkan dikalangan hamba-hambaNya yang beriman dan beramal soleh. Amin...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan