Selasa, Julai 19, 2011

Ceramah PAS di Kulai muktakhir ini.....

Bulan Julai ini PAS Kulai telah menganjurkan 2 ceramah melibatkan pimpinan PAS Pusat. Ceramah pertama bersempena dengan Isra' Mi'raj dan ceramah kedua sempena Nisfu Sya'ban. Ceramah Isra' Mi'raj telah dihadiri oleh YB Dr Zulkifli Ahmad, Ahli Parlimen Kuala Selangor manakala ceramah Nisfu dihadiri oleh Al-Fadhil Ust. Idris Ahmad, AJK PAS Pusat.

Apa yang menarik yang hendak dibicarakan disini ialah tentang kehadiran anggota Polis yang begitu ramai sekali dikedua-dua ceramah tersebut. Ada sahabat yang memberitahu penulis kehadiran mereka mencecah antara 60 hingga 70 orang. Ketika ceramah Nisfu Sya'ban di PASTI Taman Manis, mereka sangggup berhujan menunggu sehingga ceramah selesai sekitar pukul 12 tengah malam. Kalau ketaatan yang ditunjukkan ini dapat diaplikasikan kepada Allah swt, alangkah baiknya.

Tetapi apa yang pelik ialah ketika penulis menghadiri ceramah Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man dan Bob Lokman di Felda Sungai Sayong, takde pun Polis dan sekatan jalanraya. Bahkan program tersebut di berikan permit oleh pihak berkuasa. Boleh pulak...Tapi di Kulai bukan permit yang diberi bahkan sekitar kawasan ceramah dikepung seolah-olah hendak menangkap penjenayah besar. Sekatan jalanraya diadakan disetiap jalan masuk ketapak ceramah. Bukan sekadar itu, peniaga yang datang turut dihalau oleh pihak Polis.

Alasannya tiada permit dan ada aduan dari penduduk sekitar. Alasan basi dan lapuk yang telah diketahui pada setiap kali ceramah hendak diadakan. Inilah demokrasi ala Malaysia. Demokrasi yang bobrok dan pincang. Tambah menyakitkan muktakhir ini ialah apa sahaja yang haram, apabila ia dilakukan oleh UMNO maka ia menjadi halal. Sebagai contoh, vcd lucah telah diketahui umum ianya haram dan salah disisi undang-undang, tetapi apabila ianya diedarkan oleh barua-barua UMNO maka ianya halal dan tidak mengapa. Polis yang sepatutnya profesional kini telah menjadi perkakas mereka dan membenarkan setiap tindak tanduk mereka.

Allah berfirman didalam al-Quran, surah al-Isra' ayat 72 yang bermaksud :
"barangsiapa yang buta sekarang ini, diakhirat ia juga akan buta dan sesat jalan".
Buta yang dimaksudkan didalam ayat ini ialah bukan buta mata tetapi buta hati dan pendegaran. Mata mereka dapat melihat tetapi tidak dapat membezakan antara yang hak dengan yang bathil. Manakala telinga mereka tidak dapat mendengar ayat-ayat Allah tentang peringatan yang diberikan. Buta yang seperti ini ketika didunia, ia juga akan buta semasa diakhirat. Bukan sekadar itu bahkan mereka juga akan sesat jalan.

Ingatlah sesungguhnya, dunia ini hanya sementara, akhirat juga yang kekal selama-lamanya. Kuasa yang ada tidak akan kekal lama. Rakyat yang ditindas dan terus terusan dizalimi pasti akan bangkit seperti yang ditunjukkan dalam himpunan BERSIH 2.0 yang lalu. Kepada UMNO, mari kita bertarung sebagai anak jantan. Jangan berselindung disebalik agensi kerajaan. Menyekat ceramah PAS melalui pasukan Polis, bukan kerja anak jantan. Ini bacul namanya. Sama-sama kita turun kelapangan dengan hujah-hujah yang bernas kemudian biarkan rakyat memilih.

Kepada masyarakat diluar sana, ayuh kita ranapkan pemerintahan otokratik UMNO/ BN dalam PRU ke 13 akan datang. Sudah tiba masanya rakyat bersuara dan melakukan perubahan. Bebaskan diri anda daripada cengkaman kezaliman UMNO /BN.

UBAH SEKARANG.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan