Selasa, Mei 10, 2011

UMNO Kulai semakin gelisah.

PAS Kulai menjadi tumpuan perhubungan negeri pada tahun ini. Bermula dengan Muktamar Pemuda pada 1 Mei kemudian disusuli dengan Muktamar Muslimat pada 8 Mei dan diakhiri dengan Konvensyen Negeri pada 15 Mei yang akan datang. Kesibukkan PAS Kulai melayani tetamu yang hadir dengan syiar yang dinaikkan membuatkan UMNO lemas dan gelisah. Sepertimana lazimnya mereka telah menggunakan agensi kerajaan untuk menurunkan bendera yang dipasang di sekitar bandar Kulai.

Tindakan MPKu telah disusli dengan kunjungan ke pejabat majlis untuk mendapatkan penjelasan daripada Yang Dipertua. Semasa pertemuan tersebut, beliau telah menjelaskan bahwa mereka telah bertindak hasil daripada aduan daripada pihak-pihak yang tertentu (sudah semestinya UMNO, walaupun tidak dijelaskan). Beliau juga berterusterang kepada kami bahwa mereka tidak dapat bertindak secara profesional akibat tekanan politik dan gagal berlaku adil kepada semua.

Inilah perangai buruk UMNO yang sentiasa berselindung disebalik agensi kerajaan dan menjadikan kakitangan awam seperti barua mereka. Mengaku kuat tetapi kecut dengan kibaran bendera PAS.

PAS tidak akan gentar dengan apa jua ugutan dan tindakan tidak bertamadun yang UMNO ambil. Kami akan terus menabur bakti kepada masyarakat seperti yang dipaparkan didalam akhbar harian Sinar kebelakangan ini. Kami akan terus mengorak langkah untuk menyedarkan masyarakat tentang kebobrokkan dan kedurjanaan UMNO dan Barisan Nasional.


JOM PAKAT TOLAK BN


Tiada ulasan:

Catat Ulasan