Khamis, Ogos 12, 2010

BERSAMAMU GAZA

Program ini telah berlangsung seperti yang dirancang dan mendapat sambutan yang menggalakkan daripada penduduk setempat. Hampir RM5000.00 telah berjaya dikumpul daripada orang ramai yang datang berkunjung ke IOI Mall semasa program berjalan. Jumlah keseluruhan sumbangan yang berjaya di kutip ialah sekitar RM60,000.00 dalam tempuh sebulan program ini berjalan.

Sumbangan telah disampaikan terus kepada wakil rakyat Palestin yang hadir pada petang itu manakala sumbangan orang ramai telah disampaikan oleh Al-Fadhil Dr Mohd Asri Zainal Abidin, mantan Mufti Kerajaan Negeri Perlis.

Program telah diisi dengan persembahan kanak-kanak Tadika Darul Ilmu dan PASTI Kawasan Gelang Patah disamping deklamasi sajak dan ceramah yang bertemakan penderitaan rakyat Palestin khususnya di Gaza. Persembahan multi media mengenai kesengsaraan rakyat Palestin akibat kekejaman rejim zionis Yahudi telah berjaya memukau dan menyentuh hati para hadirin yang hadir.

Kesimpulannya gabungan ngo-ngo Islam yang bersatu bagi menjayakan program ini telah berjaya mendedahkan kepada masyarakat tentang penderitaan yang sedang ditanggung oleh rakyat Palestin. Sesungguhnya rakyat Malaysia turut merasai apa yang sedang mereka alami di bumi Palestin.












Tiada ulasan:

Catat Ulasan