Isnin, Julai 29, 2013

IFTAR JAMAIE PAS KULAI 1434H

PAS Kawasan Kulai telah mengadakan program tersebut pada 18 Ramadhan 1434H bersamaan 27 Julai 2013 bertempat di PASTI Al-Hikmah, Bandar Putra, Kulai. Majlis kali ini telah diserikan dengan kehadiran dua orang wakil rakyat daripada DAP iaitu YB Sdr Wong Shu Qi (ADUN Senai) dan YB Pn Teo Nie Ching (MP Kulai) disamping Sdr Mazlan Aliman selaku wakil PAS Negeri Johor merangkap bekas calon N50 Bukit Permai. Keakraban gandingan dalam Pakatan Rakyat semakin terserlah dengan kehadiran kedua-dua mereka, tambah lagi ini merupakan kali pertama wakil rakyat dari golongan nos-muslim hadir sama berbuka puasa bersama umat Islam dalam Parlimen Kulai.

Pada malam tersebut juga telah diadakan majlis penyampaian bantuan Hari Raya kepada golongan yang memerlukan yang terdiri daripada ibu tunggal dan anak-anak yaitm. Seramai 20 keluarga telah menerima bantuan pada malam tersebut. Sumbangan telah disampaikan oleh YB Teo dan Sdr Mazlan selepas selesai solat terawih.

Semasa memberi ucapan YB Teo sempat membezakan suasana
ramadhan yang beliau lalui semasa menjadi MP Serdang di Selangor dengan suasana di Johor. Semasa di Selangor, beliau sering diundang oleh pihak masjid dan surau di Parlimen Serdang kepelbagai majlis yang diadakan sempena ramadhan. Berbeza dengan di Johor, beliau bukan sahaja tidak diundang bahkan menghadapi kesukaran untuk mendekati masyarakat Islam di bulan yang penuh dengan keberkatan ini walaupun berstatus ahli parlimen. Walau pun begitu beliau sempat juga mengagihkan bubur lambuk kepada orang ramai di tiga lokasi iaitu Bandar Putra, Bandar Kulai dan Taman Manis di setiap hujung minggu. Disamping itu beliau juga telah menyampaikan bantuan hari raya kepada masyarakat di Felda Bukit Batu dan Felda Bukit Permai.

Begitulah senarionya berada dan berkhidmat didalam negeri yang menjadi tiang seri UMNO. Namun dengan kesungguhan yang ditunjukkan dan bantuan dari rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat, insya'allah tiang seri tersebut mampu ditumbangkan dalam PRU yang akan datang.

TAKBIR !



Tiada ulasan:

Catat Ulasan