Khamis, April 11, 2013

Seteru politik Pakatan Rakyat memulakan provokasi.

11 Apr 13 (Khamis)
Pihak lawan politik PAS, DAP dan PKR telah memulakan provokasi politik dengan menconteng banner gergasi Pakatan Rakyat di persimpangan masuk ke Taman Mas Kulai. Perkara ini disedari oleh para petugas parti pagi ini. Sehubungan dengan itu, satu sidang media telah diadakan dan satu laporan polis akan dibuat bagi menghentikan tindakan tidak bertamadun pihak parti lawan.

Kejadian ini menunjukkan betapa tidak bermoralnya mereka dan masih lagi kekal dengan perangai buruk sejak dari dulu lagi. Mana perginya etika kerja dan disiplin yang diwar-warkan oleh pemimpin mereka. Kejadian ini dan banyak lagi kejadian sama ditempat-tempat lain membuktikan bahwa yang akan menimbulkan keadaan huru-hara apabila kalah ialah pihak UMNO/BN, bukannya Pakatan Rakyat seperti yang didakwa oleh Timbalan Perdana Menteri sedikit masa dulu.

Inilah yang dikatakan oleh pepatah melayu : Menepuk air didulang terpercik kemuka sendiri ; Meludah kelangit akhirnya jatuh kemuka sendiri dan Mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.

Para petugas PR tidak hirau pun dengan banner dan bunting BN yang merata disekitar bandar Kulaijaya. Kita menghormati hak berpatisipasi dalam pilihanraya sambil menjunjung amalan demokrasi. Kita menolak budaya politik samseng kerana kita mahukan transformasi kuasa pemerintahan secara aman dan tertib.

Semoga kejadian ini dapat menyedarkan rakyat betapa jeliknya perangai musuh politik Pakatan Rakyat dan seterusnya membawa kepada kehancuran UMNO/BN dalam PRU13 yang akan datang ini.

INIKALILAH : TAKBIR !


Tiada ulasan:

Catat Ulasan